שנתיים לאחר ההסכם: נפתח "זמן אלול" בישיבת אביתר

אבי יעקב No Comments on שנתיים לאחר ההסכם: נפתח "זמן אלול" בישיבת אביתר

שנתיים לאחר הסכם אביתר: בנוכחות תלמידי הישיבה ובראשם רב השומרון הרב אליקים לבנון, ראש הישיבה הרב דוד אמיתי, ראש מועצת שומרון יוסי דגן, ח"כ צבי סוכות, ויו"ר תנועת נחלה, נפתח זמן אלול בישיבה באביתר. דגן: "נפעל בכל הכח כדי שבאביתר עוד יקום ישוב בנוסף לישיבה, למדנו באביתר שארץ ישראל נקנית ביסורים, בסבלנות וגם בבזיונות". ח"כ צבי סוכות "מרגש לראות את התלמידים היקרים"

צילום: אליחי מנחם
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בנוכחות תלמידי הישיבה, הרבנים בהם ראש מוסדות ישיבת אלון מורה ורב השומרון הרב אליקים לבנון וראש ישיבת אבינעם הרב דוד אמיתי, ראש מועצת שומרון יוסי דגן, חה"כ צבי סוכות, צבי אלימלך שרבף מראשי תנועת נחלה ומנכ"ל מוסדות אלון מורה אליסף פרשן, נפתח באופן חגיגי זמן אלול בישיבה באביתר שבשומרון. בנוסף השתתפו גם הרב מרדכי דימנטמן, אביו של יהודה דימנטמן הי"ד וכן הרב אלישע גואטה אביו של יהודה גואטה הי"ד אשר נרצח בצומת תפוח הסמוכה, ואשר מלווים את היישוב מיום הקמתו.

ראש מועצת שומרון יוסי דגן אמר "אנחנו זוכים להיות כאן ולהיות שותפים לרגע היסטורי. אנחנו פה שליחים של עם ישראל זוכים לפתוח פה את הישיבה. ובע"ה נזכה להקים כאן גם יישוב. זה לא עוד משהו שנעשה בלילה, אלא הנעשה ברוח של הרב לוינגר, ברוח של גוש אמונים. ראינו ברציחות של אביתר בורובסקי הי"ד ויהודה גואטה הי"ד, במסירות הנפש של ההקמה של המקום, בהסכם ובגאולת המקום, ראינו כאן בצורה מוחשית כי ארץ ישראל נקנית ביסורים, בסבלנות ובידיעה שדברים לוקחים זמן וארץ ישראל נקנית גם בביזיונות – לא נירתע לא מזה ולא מזה ולא מזה, את כל המחירים שילמנו להגיע לישיבה באביתר ונפעל בכל כוחנו להגיע שבאביתר יוקם גם יישוב. המכנה המשותף של כולנו שאנחנו מסתכלים על ישוב הארץ כמשימת הדור", אמר דגן.

דגן התייחס גם לרצח של יהודה גואטה הי"ד ואביתר בורובסקי הי"ד, והוסיף "נפעל בכל הכח שבאביתר יקום יישוב ולא רק ישיבה, זאת המשימה של כולנו, ובכוח לימוד התורה שלכם כאן, תוקם כאן עיר ואם בישראל שמתבססת עליו ישיבה. בזכות התורה, יהיה כאן בניין התורה והארץ. אני מבקש להזכיר יהודי גדול, עצום, מו"ר הרב דרוקמן זצ"ל, שההסכם הזה אחרי שמונה שעות של דיונים אצלו בבית. במשך כמעט כל יום מאז שנחתם ההסכם, עד כמעט ימים ספורים לפני שהוא נפטר, הוא לא הפסיק להתקשר ולשאול מה עם אביתר", דברי דגן.

רב השומרון, הרב אליקים לבנון ברך את התלמידים "זה היה עשה ה' נגילה ונשמחה בו. היום ג' אלול אנחנו עושים אזכרה לשני תלמידי חכמים, הרב אברהם יצחק הכהן קוק שממש בשעות האלו היו השעות האחרונות שלו ולפני שנתיים עזב אותנו גם הרב יהושע צוקרמן, אלו שני צדקים שגם במיתתם נקראים חיים. ארץ ישראל נקראת ארץ החיים, ואנחנו פה זוכים לעשות היסטוריה. יש רעשי רקע רבים וכל זה כדי להוציא את האור הגדול. בעז"ה עוד יקום פה ישוב תורני, לקח שנתיים, אבל בסוף זה קרה וכעת זה זמן למעשים".

ראש הישיבה במקום "ישיבת אבינועם" הרב דוד אמיתי אמר "ארץ ישראל נקנית בהרבה מאמצים. גם דם, גם דמעות, גם זיעה, גם ביזיונות. הרבה מאוד דברים. אנשים שהזיעו פה בימים האחרונים במקום להיות בנחלים, בסוף זה לא היה קרוה בלי האנשים מלמטה שייחלו לזה ודחפו את האנשים שלמעלה. אל אחד שיגע את האדם שמעליו 'מה יהיה עם אביתר' וזכינו לראות בעיניים את דברי הזוהר שאין רצון טוב שנאבד מעיניו של הקב"ה. היינו כחולמים ואשרינו שזכינו לראות את הדברים מתרחשים מול העיניים שלנו".

ח"כ סוכות ניפגש עם ראש הישיבה הרב דוד אמיתי ועם התלמידים הנרגשים ששבו מחופשת "בין הזמנים" ואמר: "שלב אחרי שלב הבנים האהובים חוזרים הביתה לכל מרחבי ארצנו. מחזה מרגש לראות את התלמידים היקרים חובשים בהתרגשות את ספסלי בית המדרש. יש שכר לפעולתכם משפחות חלוצי אביתר. מול הטרור השפל שמנסה לפגוע בנו שוב ושוב, ולצערנו רק אתמול חווינו את הפיגוע הקשה בחווארה, מתרוממת באביתר קרן תורת ארץ ישראל עם צעירים חלוצים שעסוקים בלימוד. עוד אבניך ונבנית", דברי סוכות.

הרב אלישע גואטה, אביו של יהודה גואטה הי"ד אמר "מאוד מחזק להיות במעמד הזה, כשרק בשבוע שעבר ל' אב היה יום הולדתו של יהודה. יהודה הגיע לבנות קומה רוחנית, הוא מאוד רצה להגיע ליחידות המיוחדות ולתת שירות משמעותי, אבל הוא הבין שבשביל להגיע למטרות הוא צריך קודם כל להקים קומה רוחנית משמעותית. הרצח שלו היה ממש בליל היארצייט של אביתר ברובסקי, ממש דמים בדמים נגעו ואנחנו למעשה מוצאים את עצמנו חוננים את אדמות ארץ ישראל ואדמות השומרון בדמים של ממש.

אנחנו מודים מאוד ליוסי דגן שחיזק אותנו, חודש לאחר הרצח, יוסי דגן העמיד אותי פה קבענו מזוזה בבית המדרש פה למעלה. ואומר לי תראה כמה שהמקום אסטרטגי זה ממש המרכז של המדינה גם על ציר הרוחב וגם על ציר האורך לכן אביתר היא סמל. לכן צריך שהישיבה תקום שאביתר תקום
שאתם תרוממו פה את הכל את מי שאנחנו ואת מה שאנחנו תודה רבה לכם", דברי האבא.

הרב מרדכי דימנטמן, אביו של יהודה דימנטמן הצטרף למשפחת גואטה ואמר "כאן נרצחו אביתר ברובסקי ויהודה גואטה, אבל עכשיו אתם ישיבת אביתר מחזירים את האותיות חזרה לבית המדרש להגדיל תורה ולהאדיר. אז זאת באמת זכות גדולה שיש למקום הזה. מה שאתם עושים פה זה אתם מקימים ישיבה על שם יהודה ועל שם אביתר וזה יהיה באמת קורבנם לא לשווא. כל מה שילמדו כאן זה לזכותם, הם דחפו פה את העניין, ובעז"ה עוד תהיה כאן עיר גדולה במקום האסטרטגי הזה".

יו"ר תנועת נחלה צבי אלימלך שרבף הוסיף : "זו סיטואציה מאוד מרגשת שישיבה מתחילה פה את זמן אלול בבית המדרש באביתר. בהזדמנות זאת צריך להודות למשפחות אביתר שמסרו את נפשם על המקום, לישיבת אבינועם שהחליטו לעבור למרות כל הקשיים שבדרך. הרב דימנטמן אמר בצדק שיש פה ברית ערים תאומות בין חומש לאביתר.
וברוך ה' זכינו להתקדמות משמעותית גם באביתר וגם בחומש. זה הזמן להגיד ישר כוח ליוסי דגן שיוזם ודואג על הרצון, על ההבנה ועל התמיכה גם במקומות הלא פשוטים לראש מועצה".

דניאלה וייס מראשי תנועת נחלה הוסיפה "זכינו לראות אתמול מחזה מרגש כאשר הגיעו תלמידי ישיבת אבינועם לאביתר מלווים בהורים שפניהם קורנות מאושר והם אומרים ״תודה על מה שיצרתם כאן״ ומפקידים ילדיהם בידינו, במקום שיש בו רוח כל כך גדולה. עוצמת האימון של ההורים מרגשת ומחייבת."

הישיבה באביתר נקראת "ישיבת אבינועם" והיא הוקמה לע"נ סג"מ אבינועם דוד כהן ז"ל. אבינועם התגייס לצה"ל במסגרת תוכנית ההסדר, ושירת כחייל וכמפקד בגדוד 411 של חיל התותחנים. אבינועם נפל בשנת תשע"ח, בין כסה לעשור, בפעילות מבצעית ברמת הגולן. בן עשרים ושתיים בנפלו. הוא הובא למנוחות בבית העלמין הצבאי בהר הרצל בירושלים. הניח אחריו הורים, שלוש אחיות ושלושה אחים.



0 תגובות